Wie ben ik?


Gespecialiseerd in omzetgroei van kleine tot middelgrote ondernemingen (KMO’s), voornamelijk in de sectoren industrie en technologie.

De eerste 20 jaar van mijn B2B-carrière ben ik werkzaam geweest binnen SKF, een Zweedse multinational. Daar heb ik verschillende sales- en marketingfuncties gehad, zowel in binnen- als buitenland. Finaal had ik de leiding over een sales unit in Nederland.

Vanaf 2005 ben ik actief in de ondersteuning en groeibegeleiding van KMO’s in de B2B-omgeving. Eerst binnen een KMO-kenniscentrum waar ik verantwoordelijk was voor de verschillende PLATO-projecten, internationale groeiprojecten voor KMO’s en het individueel en laagdrempelig advies of groeibegeleiding met KMO-portefeuille.

Sinds 2009 actief met mijn eigen vennootschap als commercieel expert met korte of langdurige KMO-opdrachten.

Hoe werk ik?

Hoe werk ik?


Een eerste kennismaking

In een vrijblijvend persoonlijk gesprek leer ik je bedrijf met zijn doelstellingen, uitdagingen en specifieke klantsituaties kennen. Tijdens dit eerste onderhoud denk ik al met je ‘mee’ met tips en het delen van ervaring die het verschil kunnen maken. En zo leren we elkaar ook beter kennen. Mijn gestructureerde voorzetten spreken je aan en je hebt er een goed gevoel bij? Dan maak ik een voorstel om jouw doelstellingen te bereiken.

De groeiopdracht

Een typische groeibegeleiding start vanuit de strategie en het in kaart brengen van de huidige situatie. Een doelgerichte aanpak is de enige garantie voor blijvende, goede verkoopresultaten. Mijn ervaring leert dat een aantal bedrijven na verloop van tijd een plateau bereiken of een zwakke groei laten zien om redenen die onvermijdelijk zijn.

Ik formuleer concrete verbetervoorstellen via een beproefde methodologie, die de bovenstaande problemen dekt en oplost, dit om een snelle en spectaculaire groei mogelijk te maken.

In feite verdubbelen we heel vaak de omzet van bedrijven binnen twee jaar. Dit door te werken met een afgelijnd project met wekelijkse of maandelijkse sessies gedurende een vaste periode.

Waarom mij inhuren?

Waarom mij inhuren?


Groei klankbord

Ondernemers en bedrijfsleiders staan er vaak alleen voor. Regelmatig “sparren” en van gedachten wisselen met een extern vertrouwenspersoon kan wonderen verrichten. Vroeg of laat is er de nood aan advies van buitenaf om spectaculaire groei te realiseren.

Orde op zaken stellen/groei trajecten

Je hebt tijdelijk een neutrale persoon nodig die orde op zaken komt stellen of die een nieuwe dynamiek kan implementeren en de stagnatie kan ombuigen naar een groei.

Salescoaching en -training

Misschien heb je prima verkopers maar dikwijls is er altijd ruimte voor verbetering. Het is zinvol om je sales-team regelmatig een spiegel voor te houden. Nieuwe sales-methodieken introduceren, het nieuwe prospecteren met LinkedIn, het effectief en doelgericht gebruiken van een CRM-pakket enz. Kortom, jouw verkopers een boost geven!

Lanceren van een nieuwe business

Misschien start je met een nieuw (verkoop)project? Of wil je jouw producten of diensten graag in het buitenland verkopen en weet je niet hoe je dat moet aanpakken? De transitie maken van strategie naar praktische verkoopplannen en die uitrollen.

Interim groeiopdrachten

Heel vaak ontstaan er problemen in de manier waarop het bedrijf is georganiseerd en veel verkopers hebben moeite om de waarde van producten en diensten aan te tonen. Maar het meest voorkomend is dat bedrijven er niet in slagen een propositie te hebben die hen onderscheidt van de concurrentie.  Iemand die jouw B2B-verkoop kan aanzwengelen en het onderste uit de kan haalt? Ik spring voor jou in de bres als interim sales manager of business development manager voor groei trajecten.

Referenties

Waarom mij inhuren?


Groei klankbord

Ondernemers en bedrijfsleiders staan er vaak alleen voor. Regelmatig “sparren” en van gedachten wisselen met een extern vertrouwenspersoon kan wonderen verrichten. Vroeg of laat is er de nood aan advies van buitenaf om spectaculaire groei te realiseren.

Orde op zaken stellen/groei trajecten

Je hebt tijdelijk een neutrale persoon nodig die orde op zaken komt stellen of die een nieuwe dynamiek kan implementeren en de stagnatie kan ombuigen naar een groei.

Salescoaching en -training

Misschien heb je prima verkopers maar dikwijls is er altijd ruimte voor verbetering. Het is zinvol om je sales-team regelmatig een spiegel voor te houden. Nieuwe sales-methodieken introduceren, het nieuwe prospecteren met LinkedIn, het effectief en doelgericht gebruiken van een CRM-pakket enz. Kortom, jouw verkopers een boost geven!

Lanceren van een nieuwe business

Misschien start je met een nieuw (verkoop)project? Of wil je jouw producten of diensten graag in het buitenland verkopen en weet je niet hoe je dat moet aanpakken? De transitie maken van strategie naar praktische verkoopplannen en die uitrollen.

Interim groeiopdrachten

Heel vaak ontstaan er problemen in de manier waarop het bedrijf is georganiseerd en veel verkopers hebben moeite om de waarde van producten en diensten aan te tonen. Maar het meest voorkomend is dat bedrijven er niet in slagen een propositie te hebben die hen onderscheidt van de concurrentie.  Iemand die jouw B2B-verkoop kan aanzwengelen en het onderste uit de kan haalt? Ik spring voor jou in de bres als interim sales manager of business development manager voor groei trajecten.

Contacteer mij


Privacy policy